Thursday, April 10, 2014

Kõik tuleb meelde ...

... liiklus on muutunud viis korda hullemaks. Reegleid pole üldse ja valgusfoorid on sätitud selliseks, et min 10 mintsa peab ootama oma korda. Autosid on meeletult juurde tekkinud.

Tegin endale makarone ja mingit liha ... vesi läks potis keema u 7-8 minutit. Siis tuli mulle meelde, et jah, see on siin tõesti nii.

Hetkel peab veel dušši all käimiseks vee soojendaja järgi olema, aga varsti võib selle välja lülitada, sest õues on nii palav, et vesi on loomulikult juba nii soe, et kannatab dušši all käia.

Ostsin endale kohaliku kõnekaardi ja mingi telefoni. Tavalise meie mõistes kõnekaardi (nt Diil) ostmiseks on siin passi vaja. Aga mul seda ju pole ... esimesel hetkel andsin selle ära :) Aga mul oli passi koopia. Sellega sain siis oma kõnekaardi kätte.

Meie rühma instruktor on väga tore mees Malaisiast, viskab nalja jms. Üks asi, mis mind häirib on tema motivatsioonisüsteem. Ta räägib, kui raske on see töö jne, aga palka makstakse hästi. Hoidke endal dollari märgid silmade ees ja töö läheb ludinal. No ma ei ole kindel, et see kõige õigem motivaator on. Kuigi jah, meie rühm koosneb hindudest ja filipiinodest, kelle jaoks ühe kuu palk siin võrdub poole aasta kuni aasta palgaga kodus. Üks hindu, kes on abielus ja ma ei tea, kui mitme lapse isa, tunnistas, tema tuli siia sisuliselt näljahädas. Selleks, et oma perekonda üleval pidada. Ka meie instruktor, kes on Malaisiast, on siin olnud juba 6. aastat ja seda ainult perekonna heaolu nimel.

Üks poiss sai juba kohalike pahameele osaliseks. Nad käisid sõbraga kaubanduskeskuses ja ta näitaks kaugelt näpuga mingit reklaami vms. Kohalik mees ja naine jooksid kohe tema juurde ja olevat hakanud õiendama, et miks nad näpuga selle naise peale näitasid. Olid pikka aega õiendanud. Ühesõnaga tuleb olla ettevaatlik.

Aga teie jaoks ekstra filmisin (õigemini lindistasin) ma ka seda, mis siin siis palvetunnil toimub. Läksin poodi ja siis hakkas palvetamise aeg. Minu maja juures on mošee, kuhu nad siis kõik jooksevad. Vabandan, et filmisin vaid maapinda, kuid ei julgenud neid filmida. Nad niigi vaatasid mind altkulmu. See annab aimu, mis siin siis päikesetõusul ja loojangul ning veel päeva jooksul toimub. See kisa hakkab üle linna. No ja hetkel tõuseb päike nii u kella 4 paiku ... mina ühes selle lauluga ... :)

 
 

No comments:

Post a Comment