Monday, September 1, 2014

Uus töö :)

No homme on nüüd saabunud :) ja Breti unenägu minust kui Soomes kellu pealt kohvi jagavast vallandatud crewst peaaegu täitunud :) Nali. Nii hull asi esialgu veel ei ole.

Tegelikult ei kirjutanud ma varem, sest ega polnud suurt midagi kirjutada. Ma lihtsalt ei teadnud ka ise suurt midagi. Etteruttavalt olgu öeldud, et ajasin u 4-5 päeva taga infot selle graafiku kohta ja keegi ei aidanud selles. Nii see siin on. Aga lugu on nüüd selline, et 75 cabin crewd peavad töötma terve septembri lennujaama äriklassi loungeis, sest nad on töökäte puuduses. Ja kui suur oli mu tõenäosus sellesse valimisse sattuda ... 75 inimest 8000st ... :). Ja mina olen üks õnnelikest väljavalitutest. No tegelik on see õnn ikka üsna mitte õnn. Aga ega vastu hakata ka ei saa, sest teine variant on koju ära tulla :).
Väidetavalt maksavad sama palga, mis lennates ja lubavad meile kiiret edutamist hoolsa ja tubli töö korral. Valimisse sattusin, sest mul on eelnev kogemus lendamises ja ma olen siin nagunii nii öelda "fast track crew" ehk siis teistest kiiremini äriklassi. No olles siin juba ka varem olnud, siis ma sellesse ei usu, elu on näidanud, et siin reeglid ei kehti :). Kui see asi kestab 1. kuu, siis ma teen selle ära. Ja võib olla tõesti on see hea kogemus, teenindada äriklassi kliente.

Veel hullem on nende inimeste olukord, kes saabusid siia tööle crewks ... aga 75le neist öeldi, et sorry ... crew kohta pakkuda ei ole ja töötate lennujaamas ... palk on ca 3-4 korda väiksem. Sa oled loobunud kodus kõigest ... tööst, elamisest jne jne jne ... ja siis tehakse Sinuga nii. Aga Lähis-Idas ükski tavaline reegel ei kehti :). Eriti selles riigis.

Aga koolitus on 3-4 september ja siis tööle. Kaks päeva tööl, kaks vaba, 12 tunniste vahetustega. Eks näis. Üritan ikka positiivselt minna sinna :)

Vahepeal oli mul ära Boeing 777 koolitus ja ma armastan seda lennukit. Olen nüüd teinud kaks kaks lendu ... Jakarta ja Jeddah. Jakarta lend oli puupüsti täis st 24 äriklassis ja 354 inimest turistiklassis :) Väga lahe ja mõnus lennuk ja crew oli ka sellel lennul super! Pärast tegime hotelli basseini ääres dringid ;) Mitte küll kõik, sest osa olid surmväsinud pärast seda 9 tunnist lendu.




Täna käisin oma hiinlasest sõbra Yinhuaga šoppamas.

 Lollused proovikabiinis. 

Ja pärast ma tegin risottot talle. Väljanägemine on hea, aga maitse. . . no nagu Tauno ütles, siis majonees teeb igast si**st söögi (või kuidas see nüüd oligi...)



Aga homme siis veel vaba ja pärast seda siis kaks päeva koolitust ja lennujaamas :)

Aga lühidalt veel Jeddah lennust. Jeddah asub Saudi Araabias. Jeddah on ka see koht, kuhu inimesed lähevad selleks, et kord moslemile kohustuslikus korras Mekas ära käia. Ma ei ole seda lendu oma elus varem teinud ja päris palju oli minu jaoks uut ja üllatavat. Nimelt Jeddah lennu ajal tehakse teadaandeid mitu korda, et moslemiusulised vahetaksid oma tavariided valgete "rätikute" vastu. Nimelt vahetavad nad enne maandumist oma riided ära ja mähivad end valgetesse rätikutesse, seda siis ainult mehed. Naised on ikka oma mustas rüüs enamasti (Abbayah).

Minu positisiooniks seekord oli L4 ... ehk siis vasakult poolt neljas uks. Boeing 777s on 5 ust. Ehk siis minu iste oli asetatud selliselt, et õhkutõusu ja maandumise ajal olin ma näoga rahva poole. Ja vahepeal tundus mulle endale ka, et ma jõllitan inimesi ... nimelt lasti neile enne maandumist koraani .. ehk siis keegi luges midagi araabikeelset neile (lindilt muidugi). Ja nad kõik hakkasid oma istmetel palvetama ...pobisesid koraani kaasa ja vehkisid kätega üles vahepeal. See oli natukene kõhedust tekitav kogemus ausalt öelda. WCd sellel lennul ujuvad veest ...sest enne Mekasse minekut peavad nad enda käed ja jalad ära pesema. Seda nad siis seal WCs ka teevad ;).

Vot selline elu meil siin ;). Täna oli 44 kraadi ja taksot tänaval püüdes higistasin end 3 minutiga täiesti läbimärjaks ;)

Ilusat kooliaasta algust teile kõigile, eriti õpetaja Ingale ;)



No comments:

Post a Comment